les capacitats que han de completar al finalitzar l’etapa corresponent.
Les habilitats són:
• Estabilitat del tronc es permeteix alcançar alguna cosa que es troba lluny d’ells.
• Al utilitzar la mà, es pot notar un menor moviment de l’espatlla i major moviment del colze.
• Es seguirà notant una preferència per una mà, però no es termina d’establir.
• Durant les activitats, como per exemple obrir un pot, una mà estarà “liderant”
l’activitat (la mà girant la tapa) i l’altra estarà ajudant (la mà que sosté el pot).
l’activitat (la mà girant la tapa) i l’altra estarà ajudant (la mà que sosté el pot).
• El nen continuarà alternant els papers entre les mans dreta i esquerra, quina és l’ajudant
i quina és la dominant.
i quina és la dominant.
•Per tal de dibuixar, el xiquet tindrà el llapis de color amb els dits apuntant al paper.
•El xiquet podrà dibuixar línies horitzontals i verticals, i, finalment, cercles després de
veure a algú fent-ho primer. La capacitat de dibuixar una figura s’anomena imitació.
veure a algú fent-ho primer. La capacitat de dibuixar una figura s’anomena imitació.
• Als 2 anys, els xiquets utilitzaran les dues mans per obrir i tancar les tisores.
•Als 3 anys ells són capaços de tallar el paper, amb les tisores en una mà, per la mitat.
Activitats
Nadal
Per a nadal decorarem boles de neu. Per fer-les necessitarem globus, paper i tisores.
Omplirem el globus d’aire, mentre que els xiquets i xiquetes tallaran el paper en trossets
xicotets.
Omplirem el globus d’aire, mentre que els xiquets i xiquetes tallaran el paper en trossets
xicotets.
El mural del cercle.
Podem fer un mural sobre el cercle, la mestra dibuixarà moltes d’aquestes formes i els
alumnes hauran de buscar-les en revistes i llibres, tallar-les i posar-les al mural. Després,
els donarem un full perquè puguen dibuixar totes les formes que vulguen i que han après.
alumnes hauran de buscar-les en revistes i llibres, tallar-les i posar-les al mural. Després,
els donarem un full perquè puguen dibuixar totes les formes que vulguen i que han après.
Motricitat fina.
Perquè els xiquets i xiquetes aprenguen a utilitzar correctament el llapis farem activitats
on ells l'agafen posant els dits en forma de pinça i, a més a més, hauran de fer recorreguts
en les fitxes que els donarem a classe.
Lletres.
A aquesta edat els xiquets començen a reconeixer les lletres, per això és important
treballar a l'aula les lletres i les vocals. No farem que les escriguen perquè és una tasca
difícil per ells, per si volem que les reconeguen pintant-les i relacionant-les amb dibuixos
els quals la primera lletra és la que ells han de pintar.
Perquè els xiquets i xiquetes aprenguen a utilitzar correctament el llapis farem activitats
on ells l'agafen posant els dits en forma de pinça i, a més a més, hauran de fer recorreguts
en les fitxes que els donarem a classe.
Lletres.
A aquesta edat els xiquets començen a reconeixer les lletres, per això és important
treballar a l'aula les lletres i les vocals. No farem que les escriguen perquè és una tasca
difícil per ells, per si volem que les reconeguen pintant-les i relacionant-les amb dibuixos
els quals la primera lletra és la que ells han de pintar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario