Free Donald Duck Walking ani Cursors at www.totallyfreecursors.com

Activitats de 5 a 6 anys

Per a treballar le lectoescriptura a l'edat de 5 a 6 anys necessitem tindren en compte les habilitats que han d'adquirir els xiquets i xiquetes, com són aquestes:

  • Les dues mans han de treballar juntes. S'ha d'identificar fàcilment quina és la mà dominant i quina és la no dominant entre l'esquerra i la dreta.
  • L'ús del llapis ha d'utilitzar un adherència trípode i el nen ha de poder copiar creus, triangles i rombes.
  • A pintar s'han d'observar moviments petits i precisos en els dits
  • L'ús de les tisores: el nen ha de poder agafar-les de fusta madura (el polze en el forat petit superior, l'índex pot servir de guia per fora del forat inferior o dins juntament amb el dit mig, l'anular i el dit petit han d'estar flexionats tocant el palmell de la mà).
  • Dibuixa la figura humana detalladament.
  • Els seus traços són més precisos i fins.
  • És capaç de dibuixar i copiar una línia diagonal.

Activitats:

Projecte del Nom Propi en valencià. 

Este projecte serveix per a discriminar i escriure el seu nom propi. Estes fitxes es realitzen individualitzades per a cada xiquet/a i és molt motivador per a ells, ja que cada un té el seu full específic i van aconseguint l'escriptura del seu nom fins a aconseguir escriure-ho per si mateixos.
A continuació fiquem els models per a tindre una idea.




































Aquestes son les plantilles per a poder aprofitar-les a la nostra aula




























Material de lectoescriptura P5
S'ha crear un material de lectoescriptura adreçat als infants de P-5 i 1r per a reforçar les aptituds implicades en l’assoliment de la capacitat lingüística.
Aci tenim diferents làmines per a cada lletra de l'abecedari. Les làmines són editables, es pot canviar per tant tan la font de lletra com a les imatges. (Podem fer-les amb el Word)
  • Làmines amb lletres de l’abecedari (de pal i lligada) associades amb imatges que continguin el so inicial.
  • Associació imatges treballades-paraula.


  • Identificació de la lletra amb model donat.
  • Realització de moviments grafomètrics implicats amb la lletra treballada.
  • Exercicis de memòria de les paraules treballades. 




















Faríem el mateix amb totes les lletres del abecedari.

Domino
Domino on s'han d'enganxar les peces pintades i retallades del full annex




Laberint i operacions






La granja
Pintar i retallar per la línea de punts





Enganxar les peces un cop pintades i retallades de la fitxa anterior.




Fitxa de lateralitat





MATERIAL INTERACTIU
Consciència fonológica:
La consciència fonològica és la sensibilitat o la consciència explícita de l’estructura fonològica de les paraules en una llengua. Concretament, implica l’habilitat per notar, pensar o manipular els sons individuals en les paraules.
Aquest projecte consta de tres nivells de dificultat per treballar la consciència fonològica.
  • Nivell 1: una sola paraula i dos dibuixos. Hi ha un so que diferència les dues imatges (pi- pa…). Cal clicar la imatge correcta per sentir la veu.
  • Nivell 2: dues paraules i dos dibuixos, cal clicar les imatges per sentir la veu i relacionar amb el text correcte.
  • Nivell 3: tres paraules i tres dibuixos, cal clicar les imatges per sentir la veu i relacionar amb el text correcte.







Fem traços:
Objectius.

Generals:
Adquirir les habilitats bàsiques de traç de formes, lletres i números.


Específics:
Ser capaç de traçar amb el ratolí o amb el dit en l’aire les vocals i les consonants en minúscula.
Ser capaç de traçar amb el ratolí o amb el dit en l’aire les vocals i les consonants en majúscula.
Ser capaç d’executar formes bàsiques tant amb el ratolí com amb el dit sobre la pantalla o en l’aire.
Ser capaç de realitzar traços bàsics amb el ratolí i amb el dit sobre la pantalla o en l’aire.
Ser capaç de traçar amb el ratolí o amb el dit els números del zero al nou.


Coneixements previs:
Relació entre el moviment del ratolí i el seu efecte en la pantalla. En el cas de les lletres i els números convé tenir un contacte previ amb els seus respectius noms i els contextos en què apareixen.




Segueix el rastre:
Joc per repassar la lletra cursiva. Es pot escollir en català i castellà. A la pantalla d’ inici escollim l’ idioma.



Aprendre les lletres:
Aprenem a fer les Majúscules, cursiva i lletres d’ impremta. Dalt de la pagina podem triar l’ idioma que volem treballar.




L’aventura d’escriure:
Projecte d’ activitats Jclic adreçat a P5 . Treballa paraules amb la P, amb la N, amb la M  i que comencen en vocal.






100 paraules per escriure

Llegir i escriure sobre conte






Llegir i escriure sobre contes 2



Lletres de colors (per PDI)


Quina lletra falta? Vocals


Quina lletra falta? 2



Dictats P5

MATERIAL PER ALS NOUVINGUTS
Aquesta pàgina recull material per a professors i alumnes nouvinguts, per a que puguen aprendre la llengua.
La pàgina conté materials descarregables, activitats TICS, jocs i materials en paper. Com a que la pàgina conta amb material nombrós, hem ficat només l’enllaç.


MATERIAL PER A CONFECCIONAR NOSALTRES

REBEM CARTES!
Material necessari:
-Caixa de cartró simulant una bústia.
ACTIVITAT:
-    Els nens i les nenes poden escriure notes per als altres companys, i un cop a la setmana es pot obrir la bústia i repartir les cartes.
-    Ensenyar el format d’una carta: nom destinatari, nom del remitent.
-   Es pot començar donant l’opció de fer un dibuix per un altre nen o nena a P4 i P5, només el fet d’escriure el nom del destinatari i remitent és una bona pràctica.

BUSQUEM LLETRES
Material necessari: 
- Safata amb sorra/serradures.
- Trencaclosques de lletres de goma.
ACTIVITAT:
- Discriminar entre vàries lletres, dins la sorra.
- Fixar-se en la forma i encaixar-les al lloc corresponent.
- Verbalitzar el nom i/o el so de la lletra.
- Demanar al nen/a que busqui una lletra concreta (identificació).

GRAFIA
Material necessari:
- Safata amb sorra / farina.
- Cartolines amb lletres.
ACTIVITAT:
- Realitzar el grafisme de diferents lletres amb el dit a la sorra/farina.
- Demanar al nen/a que escrigui una lletra sense model (identificació).
- Escriure paraules curtes dictades per la mestra (ex. pa, peu, sol,…).

GRAFIA
Material necessari:
-    -Escuma d’afaitar.
-    -Cartolines amb lletres.
ACTIVITAT:
-    Realitzar el grafisme de diferents lletres amb el dit sobre una base d’escuma d’afaitar.
-    Demanar al nen/a que escrigui una lletra sense model (identificació).
Escriure paraules curtes dictades per la mestra (ex. pa, peu, sol,…).

RELACIÓ LLETRA DE PAL-LLETRA LLIGADA
Material necessari:
-    -Cartolina amb abecedari (lletra de pal).
-    -Cartolines petites amb lletres (lletra lligada).
ACTIVITAT:
-     Col·locar les lletres (lligada) sobre les majúscules fent la relació corresponent correctament.
-     Augmentar la dificultat utilitzant altres tipus de lletra: d’impremta,   lletres de revista, etc.

CONFEGIR NOMS DELS ALUMNES
Material necessari:
-    -Cartolina amb la fotografia dels alumnes i model nom.
-    -Lletres per confegir.
ACTIVITAT:
-   Confegir el nom dels nens i nenes de la classe amb model.
-   Per augmentar la dificultat, es pot posar nomes la fotografia dels alumnes.
-  Es pot utilitzar també per composar el nom de diferents objectes, primer amb model i desprès sense.
-   I finalment, es pot donar la cartolina (model) en lletra de pal i fer la correspondència en lletra lligada.

COPIAR NOMS AMB LLETRA LLIGADA
Material necessari:
-    -Fulls amb la fotografia d’alguns alumnes.
-    -Cartolines amb els nom dels alumnes en lletra lligada.
ACTIVITAT:
-   Els nens i nenes copien (del model) el nom dels seus companys, al costat de la fotografia corresponent.

FEM PARAULES
Material necessari:
-    -Lletres plastificades amb veta adherent (velcro).
-    -Imatges plastificades.
-    -Imatges plastificades amb la paraula escrita.
ACTIVITATS:
-   Donar als nens i nenes imatges on hi hagi escrit a sota la paraula perquè la puguin copiar. Verbalitzar-la paraula i desprès conferir-la.
-    Confegir els noms dels nens i nenes de la classe.
-    Per augmentar la dificultat donar imatges sense la paraula escrita a sota.
-    Deixar que els nens i nenes intentin conferir la paraula lliurement, sense model, verbalitzant la paraula i intentant esbrinar les lletres que la componen.
-    Donar el model a conferir en lletra de pal i fer la correspondència en lletra lligada.
-    I finalment fer el mateix procés però tot amb lletra lligada (els models amb el nom a sota en lletra lligada).

CONFEGIM AMB LLETRES DE REVISTA
Material necessari:
-    -Lletres de revista, diari, etc.
ACTIVITATS:
-     Confegir els noms dels nens i nenes de la classe (amb model o sense).
-     Conferir nom d’objectes (amb model o sense).
-     Conferir lliurement.
CONFEGIR PARAULES AMB TAPS DE PLÀSTIC
Material necessari:
-     -Targetes amb el nom dels alumnes, objectes, o el que es vulgui treballar.
-     -Taps de plàstic amb lletres de l’abecedari.
ACTIVITATS:
-      Donar una tarjeta a cada nen/a. Hauran de buscar entre els taps les lletres que necessitem per tal de conferir el nom de la tarjeta.
-      Es pot realitzar també amb lletra lligada.
-  Augmentar la dificultat amb la imatge de l’objecte, persona… sense el model, només amb el cercle del tap per col·locar el tap.
 
CANÇÓ EL NINOT DE NEU





No hay comentarios:

Publicar un comentario